Показать сообщение отдельно
Старый 16.08.2014, 11:37   #8
Ездок
 
Регистрация: 17.08.2013
Адрес: Тверь
Сообщений: 132
Сказал(а) спасибо: 7
Поблагодарили 13 раз(а) в 11 сообщениях
Вес репутации: 12 team48 is on a distinguished road
По умолчанию

Rastabrodyga, может Вам как и мне к оф дилеру обратиться, мне диагностика в 700р обошлась.

Добавлено через 3 минуты 53 секунды
Цитата:
Сообщение от Rastabrodyga Посмотреть сообщение
Вот первоисточник, но, для cx7 значение должно быть 0,68 включительно: Connect the M-MDS and turn the ignition ON.
Wait 30 seconds, then check PID “MAF” voltage and compare it with the maximum static voltage shown in the chart below. If MAF is equal to or more than the voltage shown in the chart, replace the MAF sensor. If MAF is less than the voltage in the chart, go to Step 3.
MODEL ENGINE MAX. STATIC VOLTAGE

2011-2013 Mazda2 1.5L (ZY) 0.65V

2012-2013 Mazda3 2.0L (LF)/2.5L (L5)/2.3L TURBO (L3T) 0.69V

2012-2013 Mazda5 2.5L (L5) 0.69V

2009-2013 Mazda6 2.5L (L5) 0.68V

2007-2012 CX-7 2.5L (L5)/2.3L turbo (L3T) 0.68V

2006-2013 MX-5 2.0L (LF) 0.68V

Remove the MAF sensor and visually check the MAF sensor wires for foreign material. If any foreign material is found, replace the MAF sensor. If no trouble is found, the MAF sensor is good and there is no need to replace. Refer to MASS AIRFLOW (MAF) INSPECTION PROCEDURE on MS3 or Workshop Manual section 01-40 for further inspection information. Inspect the MAF wires for foreign material or damage.
Inspect the MAF wires for foreign material or damage.
Examples of foreign material.
я так понял при 0,68 уже менять надо, тем более если расход 20

Последний раз редактировалось team48; 16.08.2014 в 11:41.. Причина: Добавлено сообщение
team48 вне форума   Ответить с цитированием