Тема: mazda cx-7
Показать сообщение отдельно
Старый 31.07.2017, 08:16   #2
Сэнсэй
 
Регистрация: 05.12.2015
Адрес: Калининградская обл.
Сообщений: 3,162
Сказал(а) спасибо: 522
Поблагодарили 889 раз(а) в 780 сообщениях
Вес репутации: 21 IDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to beholdIDKFA is a splendid one to behold
По умолчанию

nodir, ошибка как то связана с PSP (давление в гидроусилителе), судя по букварю.

Цитата:
C1248 Mazda Possible Solution:
Power Steering Pressure (PSP) Switch Signal Malfunction The PCM counts the number of times vehicle speed transitions from 0 to a calibratable speed. After a calibratable number of speed transitions the PCM expects that the PSP input should have changed. This DTC is set if the transition is not detected. Vehicle towed with engine running Power steering hydraulic concern was repaired but DTC was not erased PSP switch/shorting bar damaged SIG RTN circuit open PSP circuit open or shorted to SIGRTN PCM damaged Check, if possible, if vehicle was towed or power steering service was performed. Observe PSP V PID while checking wires for intermittents.
Или буксировали тачко с заведенным двигателем, или скидывали аккум или ремонтировали гидроусилитель, а рулем влево-вправо до упора не крутили. Или что-то с штеккером или с самим датчиком PSP.

Если ГУ чинили, ошибку по идее нужно просто сбросить, повторяться не должна.

Последний раз редактировалось IDKFA; 31.07.2017 в 08:19..
IDKFA вне форума   Ответить с цитированием