![]() |
Вопросик для диагностов
Вложений: 2
Что сие может означать? :
1) Нагрузка двигателя - один из показателей намного больше 100%, на основе чего он рассчитывается и нормально ли это для движка , и может от этой "перегрузки" быть жор масла? 2) Топливная коррекция после большой скорости ноль ( и длинная и короткая), это нормально? и почему так? Показания на фотках 180.000 км пробега, всё променяно кроме форсунок , колпачки кольца не трогал , машина 2012 года |
[B]dimatennis84@mail.ru[/B], Топливная коррекция на больших скоростях тоже ноль, нормально это ИМХО.
Про нагрузку двигателя не знаю, норма ли это... Но [URL="http://obdcon.sourceforge.net/2010/06/about-pid-calculated-load-value/"]рассчитывается вот так[/URL]: [QUOTE]Absolute Load Value (PID 43) The absolute load value has some different characteristics than the LOAD_PCT defined in PID 04 This definition, although restrictive, will standardise the calculation. LOAD_ABS is the normalised value of air mass per intake stroke displayed as a percent. LOAD_ABS = [air mass (g / intake stroke)] / [1.184 (g / intake stroke) * cylinder displacement in litres] Derivation: air mass (g / intake stroke) = [total engine air mass (g/sec)] / [rpm (revs/min)* (1 min / 60 sec) * (1/2 # of cylinders (strokes / rev)], LOAD_ABS = [air mass (g)/intake stroke] / [maximum air mass (g)/intake stroke at WOT@STP at 100% volumetric efficiency] * 100%. Where: — STP = Standard Temperature and Pressure = 25 °C, 29.92 in Hg (101.3 kPa) BARO, WOT = wide open throttle. The quantity (maximum air mass (g)/intake stroke at WOT@STP at 100% volumetric efficiency) is a constant for a given cylinder swept volume. The constant is 1.184 (g/litre 3) * cylinder displacement (litre 3/intake stroke) based on air density at STP. Characteristics of LOAD_ABS are: Ranges from 0 to approximately 0.95 for naturally aspirated engines, 0 – 4 for boosted engines, Linearly correlated with engine indicated and brake torque, Often used to schedule spark and EGR rates, Peak value of LOAD_ABS correlates with volumetric efficiency at WOT., Indicates the pumping efficiency of the engine for diagnostic purposes. Spark ignition engine are required to support PID $43. Compression ignition (diesel) engines are not required to support this PID. [/QUOTE] [size="1"][color="#666686"]Добавлено через 8 минут 23 секунды[/color][/size] ЗЫ [URL="https://www.drive2.ru/c/1523369/"]Вот здесь[/URL] в нижней (второй) табличке логов есть снятые в натуре значения Absolute Load Value, так там до 200% .... |
Часовой пояс GMT +3, время: 13:47. |
Работает на vBulletin® версия 3.8.7.
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
vB.Sponsors